Отбасы қоғамның микро моделі ретінде жасөспірімнің жеке басын қалыптастырудың көп қырлы процесінің маңызды буыны болып табылады. Бұл адамның күрделі және қарама-қайшы әлемге жолсерігі ретінде қызмет ететін отбасы. Бүгінгі таңда отбасы оны бұзу проблемасына тап болып отыр, бұл әр түрлі себептермен ерлі-зайыптылардың өзара әрекеттесуінің ғана емес, сонымен бірге "ата-ана-бала" жүйесінің де бұзылуымен, балалар мен ата-аналардың өзара иеліктен кетуімен байланысты. Жеткіліксіз оқуының ұғынуы, ал кейде стихийность тәрбиелік ықпал ету ата-аналар, олар көбінесе тәрбиелейді, баланың да шаршады, не тырысады бұл толық қарама-қарсы түрде, жиі айналады себептері елеулі проблемалар балалар-ата-ана қарым-қатынас.
Ата-аналардың қиындықтарын қалай азайтуға және отбасы мен оқу орнының ынтымақтастық деңгейін арттыруға, жасөспірімдердің айналасында жалпы педагогикалық "өріс"құруға болады? "Менің отбасым"ата-аналар клубының тақырыптық кездесулеріне қатысу арқылы ата-аналарға олардың тәрбиелік құзыреттілігін арттыруға көмектесетін бағдарламаны ұсынамыз. Клубтың ата-аналармен жұмыс істеу тиімділігінің кепілі:
* ата-аналармен жұмыс істеуге пікірлес адамдармен жұмыс ретінде орнату;
* бала мен ата-анаға деген тілектестік қарым-қатынас;
* жасөспірімдердің мәселелерін шешуге педагогтердің қызығушылығы;
* ата-аналармен жұмыстың жүйелі сипаты.
Ата-аналар клубының тақырыбы отбасындағы жасөспірімдерді тәрбиелеудің заманауи тәсілдерін ескеруі керек. Негізгі міндет-ата-аналарды қызықтыру және оларға шынымен не қажет екенін түсінуге мүмкіндік беру: педагогикалық, медициналық, құқықтық, мәдени-ағартушылық немесе жыныстық білім.
Ата-аналардың мотивтері мен қажеттіліктері әртүрлі болуы мүмкін, бірақ олардың барлығы белгілі бір тәсіл мен тұрақты жұмыс принциптерін талап етеді, мысалы:
* клуб қатысушыларын сынаудан бас тарту;
* пікір еркіндігін қамтамасыз ету;
* өмірлік ұстанымдар мен отбасылық дәстүрлерді құрметтеу;
* өмірлік қызығушылық пен зияткерлік сұранысты қанағаттандыру.
Болғанша, ересектерге жеткілікті білім үшін табысты өзара іс-қимыл бала күмән жөнінде маңыздылығы, өзіндік өмірлік тәжірибесін, одан пайда болмайды. Жаңа білім ересек адамды басқа әлеуметтік шындыққа енгізеді, жасөспірімдер проблемаларына жаңа көзқарас береді.
Бағдарламаның мақсаты: ата-аналардың психологиялық-педагогикалық құзыреттілігін арттыру, бейресми қарым-қатынас жағдайында балаларды тәрбиелеудің практикалық тәжірибесімен алмасу арқылы ересектерге білім беру қызметтерін көрсету.
Міндеттері:
* педагогтар, ата-аналар және жасөспірімдер арасында өзара қарым-қатынас орнату;
* ата-аналарға баласымен мазмұнды қарым-қатынасты үйренуге, оның мүдделері мен қажеттіліктерін түсінуге, оның даму деңгейін, жетістіктерін барабар бағалауға көмектесу;
* ата-аналарды ынтымақтастық қағидаттары бойынша білім беру мекемесінің өміріне тарту.
Іске асыру ұзақтығы: екі оқу жылы ішінде (ПУ-да оқу кезеңіне))
Қатысушылар: білім беру тақырыптары бойынша сұраныстарына сәйкес топтарға біріктірілген оқушылардың ата-аналары. Топты қалыптастыру ерікті негізде жүзеге асырылады (балалардың жасы бойынша, өзекті тақырыптар бойынша), қатысушылар саны 5-10 адамнан 20 адамға дейін және одан көп кеңейтілген отырыстарда.
Клуб жұмысы айына 1 отырысты, кездесудің ұзақтығы 1 – 2 сағатты құрайды
Сабақ формалары:
* семинар;
* дәріс;
* сұрақтар мен жауаптар кеші;
* ересектер мен балалардың бірлескен бос уақыты;
* дөңгелек үстел;
* кинокөрсетілім;
* шағын тренинг.
Қарым-қатынас формасы еркін. Қатысушылар клубта өзара әрекеттесу ережелерін жасайды және қабылдайды. Әр кездесуден кейін оның тиімділігі туралы қысқаша талқылау өтеді.
Сабақтарда қолданылатын әдістемелік құралдар:
* топтық талқылау-бұл қарама-қарсы позицияларды сәйкестендіруге, мәселені әр түрлі жағынан көруге мүмкіндік беретін топ мүшелерінің қарым-қатынасын ұйымдастыру тәсілі;
* жағдайларды талдау басқалардың тәжірибесін ынталандырады, талқыланатын сұрақтарға жауап алу үшін теориялық білім алуға ұмтылады;
* ақпараттандыру-бұл психологиялық араласу, онда жетекші қатысушыларға қиындықтар туындаған кезде көмектеседі және көмектеседі, кері байланыс береді және өзара әрекеттесу процесінде оларды қолдайды;
* педагогикалық қарым-қатынастың тиімді әдістерін үйрету
* диагностикалық процедуралар (сауалнамалар, суреттер және т.б.) қатысушылардың өздері және балалары туралы жаңа ақпарат алу құралы ретінде қолданылады.
Ұсынылатын жабдықтар мен жабдықтар:
* камера немесе бейне;
* проектор, компьютер;
* кеңсе керек-жарақтары;
* Көрнекі құралдар;
* үлестірме материал.
Жұмысқа арналған бөлме шеңберге қатысушыларға орындықтар қоюға мүмкіндік беруі керек. Шағын топтарда (7-10 адам) және белгілі бір тақырыптарды талқылау кезінде шай ішуді ұйымдастырған жөн.
Болжамды нәтиже:
Ата-аналар клубындағы кездесулер барысында ата-аналар балаларына көбірек көңіл бөледі, оларға баға жетпес, толерантты қарым-қатынас дағдыларын игереді, жасөспірім өзін жеткілікті қауіпсіз сезінетін қабылдау атмосферасын жасайды.
Ата-аналар балалардың сезімін құрметтеу, жасөспірімдердің автономиясының қажеттілігін саналы түрде тану, өздерінің білім беру мүмкіндіктеріне деген сенімділікті арттырады.
Балалар мен ата-аналардың бірлескен топтарында жұмыс істеу, ересектер мен балаларды бірыңғай ережелерге бағындыру жасөспірімге өзінің маңыздылығын сезінуге, ал ата – аналарға әрқашан дұрыс және қол жетімсіз позициядан кетуге, өз баласының рөлінде болуға мүмкіндік береді.
Қарым-қатынас процесінде ата-аналар мен балалар бір-біріне тұлғааралық қатынастарды құру үшін жауапкершілікті алуға көмектеседі.
Бағдарламаны іске асыру кезеңдері:
1. Топтарды қалыптастыру, танысу.
2. Тақырыптық сабақтар.
3. Қорытынды сабақ, рефлексия.