«Ақмола облысы білім басқармасының Бурабай ауданы бойынша білім бөлімі Бурабай кентінің Сәкен Сейфуллин атындағы жалпы орта білім беретін мектебі»  коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа имени Сакена Сейфуллина поселка Бурабай отдела образования по Бурабайскому району управления образования Акмолинской области»

Әлеуметтік желілер

       

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Логопедтік пункт туралы ережелер

Ережелер

жалпы білім беретін мекеме (мектеп) жанындағы логопедтік пункт туралы)

I. Жалпы ережелер

1. Жалпы білім беру мекемесінің (мектептің) жанындағы логопедтік пункт ауызша және жазбаша сөйлеу қабілеті бұзылған балаларға көмек көрсету үшін ұйымдастырылады.

Сөйлеу терапиясы пунктінің негізгі міндеттері: ауызша және жазбаша сөйлеу бұзылыстарын түзету, сөйлеу бұзылыстарына байланысты сәтсіздіктердің алдын алу және жеңу, сонымен қатар мұғалімдер мен тұрғындар арасында сөйлеу терапиясы туралы білімді насихаттау.

2. Логопедтік пунктті білім беруді басқару органдары ашады. Әрбір логопедтік пунктке сыныптардың белгілі бір саны бекітіледі. Қалалық мекемеде логопедтік пункттің ашылуы 14-16 сыныптар болған жағдайда, ауылдық мекемеде 9-12 сыныптар болған жағдайда жүзеге асырылады. Мұндай сөйлеу терапиясы пункті мектеп оқушылары мен балабақшаның мектеп жасына дейінгі балаларына қызмет көрсететін жалпы білім беру мекемесінде ашылуы мүмкін. Қызмет көрсетілетін сыныптардың (топтардың) жалпы саны 12-14 — тен аспауы тиіс.

3. Қалалық және ауылдық жерлерде орналасқан білім беру мекемелерінің (мектеп-кешендердің, гимназиялардың, лицейлердің) басшылары сыныптар санына қарамастан логопедтік пункттер ашуға құқылы.

II. Логопедиялық жұмысты ұйымдастыру

1. Логопедтік пунктке ауызша және жазбаша сөйлеудің әртүрлі бұзылулары бар балалар (сөйлеудің жалпы дамымауы, фонетикалық-фонемалық дамымауы, жазу мен оқудың бұзылуы, кекіру, сөйлеудің айтылу жағының бұзылуы (дислалия, дизартрия, ринолалия)) қабылданады.

2. Сөйлеу қабілеті бұзылған балаларды логопедтік пунктке қабылдау үшін анықтау 1-15 қыркүйек және 15-30 мамыр аралығында жүргізіледі. Мамыр айында бірінші сыныпқа түсетін балаларды тексеру жүргізіледі. Сөйлеу қабілеті бұзылған балаларды түзету бойынша оқыту маусым айында ұйымдастырылуы мүмкін.

Сөйлеу кемістігі бар балалар кейіннен сөйлеу кемістігіне байланысты топтар бойынша бөлу үшін тізімде (1-қосымша) тіркеледі. Логопедтік пунктке қабылданған әрбір балаға сөйлеу картасы толтырылады (2-қосымша).

3. Ең алдымен, сөйлеу кемістігі білімді сәтті игеруге кедергі келтіретін балалар(сөйлеу қабілеті жалпы дамымаған, фонетикалық-фонемалық дамымауы, жазу және оқу қабілеті бұзылған балалар) логопедиялық пунктке қабылданады. Сонымен қатар қалалық пунктте 20-30 адам, ауылдық пунктте 15-25 адам шұғылданады.

4. Логопедиялық жұмысты ұйымдастырудың негізгі формасы топтық (Кіші топтық) сабақтар болып табылады. Топтарға біркелкі сөйлеу қабілеті бұзылған және бір жастағы балалар таңдалады. Әртүрлі жастағы балаларды топтарға жинақтауға жол беріледі:

- сөйлеудің жалпы дамымауымен (Ohr) — 3 — 5 адам.;

– оқу және жазу бұзылыстары бар, ОНР-ға байланысты 4-6 адам.;

- фонетикалық-фонемалық дамымауымен (ФФН) 3-5 адам.;

- ФФН 4-6 адамға байланысты оқу мен жазудың бұзылуы.;

— с кекештену 3 — 4чел.;

- дыбыстаудың кемшіліктері бар 5-6 адам.

Жеке сабақтар сөйлеудің ауыр бұзылыстары бар балалармен өткізіледі (ринолалия, дизартрия, 1-2 деңгейдегі ОНР).

5. Балалардың әр тобымен сабақтар аптасына 2-3 рет өткізіледі. Топтық сабақтардың ұзақтығы 40-45 мин; кіші топтар — 25-30 мин; жеке 20-25 мин.

6. Түзету жаттығуларының ұзақтығы сөйлеу бұзылысының ауырлығына және оның құрылымына байланысты. Осы бұзылуларға байланысты FFN және оқу және жазу бұзылыстары бар балалар алты айдан 1 жасқа дейін логопедиялық көмек алады. ОНР және оқуы мен жазуы бұзылған балалар, бұзылу дәрежесіне байланысты 2 жастан 2,5 жасқа дейін логопедтік пунктте шұғылданады.

7. Логопедтік пунктте сабақтар сабақтан бос сағаттарда өткізіледі.

8. Сөйлеу қабілеті бұзылған балаларды шығару олардың сөйлеу дамуындағы кемшіліктері жойылған кезде бүкіл оқу жылы ішінде жүзеге асырылады.

9. Қажет болған жағдайда психофизикалық жай-күйін нақтылау үшін балаларды логопед ата-аналарының келісімімен дәрігер-мамандарға (невропатолог, психиатр, отоларинголог және т.б.) немесе ПМПК-ға консультацияға жібере алады.

10. Логопедтік пунктте балалардың сабаққа қатысуы үшін жауапкершілік логопед-мұғалімге, мектеп педагогтеріне және ата-аналарға жүктеледі.

III. Логопед-мұғалім

1. Мұғалім-логопедтер болып дефектологиялық білімі ("логопедия" мамандығы бойынша), "олигофренопедагогтар" және "сурдрпедагогтар" қайта даярлау курстарынан өткен жағдайда), "орыс (қазақ) тілі мен әдебиеті мұғалімі", "бастауыш сынып мұғалімі" мамандықтары бойынша жоғары педагогикалық білімі бар, "логопедия"мамандығы бойынша қайта даярлау курстарынан міндетті түрде өтетін адамдар тағайындалады.

2. Логопед-мұғалімдер жалпы білім беру мекемелерінің мұғалімдері үшін белгіленген тәртіппен тағайындалады және жұмыстан босатылады.

3. Логопед-мұғалім сөйлеу қабілеті бұзылған балаларды уақтылы анықтауға, пунктті жинақтауға, коррекциялық оқытудың сапасына жауап береді.

4. Логопед-мұғалім:

- ауызша және жазбаша сөйлеудегі кемшіліктерді түзету бойынша балалармен сабақ жүргізеді және сол арқылы бастапқы ақауға байланысты сәтсіздіктің алдын алуға және жеңуге көмектеседі;

- сөйлеу қабілетінің бұзылуына байланысты үлгермеушілік мәселелері бойынша мұғалімдер мен ата-аналарға кеңес береді және оның алдын алу және жою бойынша ұсыныстар береді;

- логопедтік пунктке баратын балалармен жұмыс істейтін мұғалімдермен жүйелі байланысты жүзеге асырады;

- мектепке дейінгі мекемелермен, сөйлеу қабілеті нашар балаларға арналған мектептермен, логопедтермен, балалар емханаларының, ПМПК дәрігер-мамандарымен, оңалту орталықтарымен, психологиялық-педагогикалық түзету кабинеттерімен байланысты жүзеге асырады;

- білім беру қызметкерлері, ата-аналар арасында логопедтік білімді насихаттайды, педагогикалық кеңестерде, ата-аналар жиналыстарында сөйлеу қабілеті бұзылған оқушылардың үлгермеуін еңсеру бойынша логопедтік түзетудің ерекшеліктері, логопедтік жұмыстың міндеттері, мазмұны, нәтижелері туралы баяндамалар жасайды;

-Логопед-мұғалімдердің әдістемелік бірлестіктерінің жұмысына қатысады (аудан, қала););

- мектеп әкімшілігіне ұсынатын нысан бойынша (3-қосымша) жыл сайынғы есеп жасайды;

- өзінің кәсіби біліктілігін арттырады (5 жылда бір рет) және педагог қызметкерлер үшін белгіленген тәртіппен аттестатталады.

5. Логопед барлық сыныптардың (бастауыш, орта және жоғары) оқушыларын түзету бойынша оқытуды ұйымдастырады. Апталық жүктеме 18 сағатты құрайды (консультативтік жұмыс уақытын есептемегенде).

6. Мектептердің (балабақшалардың) логопедтер-мұғалімдері үшін қолданыстағы заңнамада дефектолог-мұғалімдер үшін белгіленген барлық артықшылықтар, кезекті демалыстың ұзақтығы және зейнетақымен қамсыздандыру тәртібі (жалақыға 20% үстеме) қарастырылған.

IV. Логопедтік пункттің жұмысын басқару:

1. Логопедтердің жұмысына басшылық пен бақылауды логопедтік пункт басқаратын білім беруді басқару органдары, сондай-ақ логопедтік пункт ашылған мектеп әкімшілігі жүзеге асырады.

2. Ауданда, қалада, облыста бірнеше логопедтік пункттер болған жағдайда жалпы білім беру мекемелерінің жанынан аудандық (қалалық), облыстық, әдістемелік кабинеттерде немесе білім беру қызметкерлерінің біліктілігін арттыру институттарында Логопед-мұғалімдердің әдістемелік бірлестіктері құрылуы мүмкін.

Логопед-мұғалімдердің әдістемелік бірлестігін басқару, әдетте, аттестаттау нәтижелері бойынша білім беруді басқару органдары тағайындайтын аға әдіскер-мұғалім атағы бар ең тәжірибелі Логопед-мұғалімдердің біріне жүктеледі.

Әдістемелік бірлестікке басшылық жасау жергілікті бюджет қаражатынан бірлестікте 5-10 адам болған кезде әдіскердің 0,25 ставкасы және бірлестікте 10 адамнан артық болса, 0,5 ставкасы мөлшерінде төленуі тиіс.

V. материалдық-техникалық және қаржылық қамтамасыз ету

1. Логопедтік пункт үшін жергілікті білім беруді басқару органдары санитариялық-гигиеналық талаптарға жауап беретін (қолжуғыштың, дұрыс жарықтандырудың және т.б. болуы), арнайы жабдықпен жарақталған кемінде 20 ш. м. арнайы кабинет бөледі (4-қосымша).

2. Жалпы білім беретін мекеменің үй-жайында ұйымдастырылған логопедтік пункт кіші қызмет көрсетуші персоналдың ставкаларының санын белгілеу кезінде сынып-жиынтық ретінде ескеріледі.

3. Логопедтік пунктті жергілікті білім беруді басқару органдары немесе өзі басқаратын жалпы білім беру мекемесі қаржыландырады.

4. Бірнеше ауылдық білім беру мекемелеріне қызмет көрсететін логопед-мұғалімге жол шығындарын төлеу көзделуі тиіс.

5. Аудан орталығынан шалғайдағы жалпы білім беретін мекемелерде (толық және шағын жинақталған мектептерде) балаларға логопедтік көмек көрсетуді логопедия бойынша курстық қайта даярлаудан өткен Ана тілі (бастауыш сынып) мұғалімдері жүзеге асыра алады. Логопедтік жұмысты жүргізгені үшін логопед-мұғалімнің ставкасының 0,25 (0,5) мөлшерінде қосымша ақы көзделеді. Бұл жағдайда сөйлеу терапиясы жұмысы осы Ережеге сәйкес ұйымдастырылады.

Жаңартылған күні: 25.01.2021 10:19
Құрылған күні: 28.01.2021 15:12

Текст